donderdag 7 augustus 2014

Inspirerend bezoek aan een andere tuin


Altijd maar naar dezelfde tuin, naar dezelfde border kijken, gaat uiteindelijk ook wel eens vervelen. Daarom heb ik afgelopen week eens een andere tuin dan die van mijzelf bezocht. Zo kwam het dat we op een zonnige dag het hele gezin naar de vijvertuinen van Ada Hofman gingen.

Ik had geen enkel probleem mijn man mee te krijgen; zoals ik eerder al schreef is de combinatie mannen en vijvers een formule voor succes. Niet dat een tuin zonder vijvers problematisch zou zijn, hij bezoekt net als ik graag andere tuinen om inspiratie op te doen (en, moet ik eerlijk zeggen, dat doen we veel te weinig!)

Ada Hofman heeft een stuk grond van 2,5 hectare in Overijssel, Nederland, omgetoverd tot een paradijsje met tientallen vijvers en modeltuinen.

Een verslag in foto's.



Het huisje bij de grote vijver

Roze waterlelies

Mooie kleuren

Beplanting achter de grote vijver

Kermit

Waterlelie

Waterlelie

Forse hortensia's

Gezellig zitje onder de boom

Grote vijver

Koi

Kleine vijver met tuinhuisje

Een van mijn favorieten: schaduwtuin met vijver

Mooie afwisselende beplanting

Zitje bij de border

Border met kattenstaart en flox

Mooie border met flox en guldenroede

Ik heb heel wat ideeën opgedaan, maar het meest inspirerende kwam niet van een vijver, maar uit een van de borders:
Flox tussen de Annabelles!

Wat een leuk idee! Annabelles zijn best saai, tenzij je in je tuin enkel voor rustige groen- en wittinten kiest. Maar bij een kleurrijke, bloemrijke tuin vind ik ze eigenlijk te groot voor hun eenkleurigheid. Een combinatie met floxen (of, wat ik zelf denk te gaan doen: herfstanemonen) verlevendigt het enorm!
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten