woensdag 20 mei 2015

Mei: roze, wit en groen

Ik blijf maar foto's maken, het is zo mooi in de tuin momenteel.
Wel moet ik me beperken tot bepaalde stukken van de tuin; nu de nieuwe heg nog laag en dun is, heb ik niet zo'n zin om de straat en de huizen van de buren op de foto's te krijgen.
Desalniettemin valt er genoeg te fotograferen in de tuin!

Geniet mee, dit keer in wit, groen en roze.

Clematis montane, een zaailing uit de oude tuin

Zo te zien heeft hij het goed naar zijn zin in de nieuwe tuin!
Achter in de tuin groeit over de rozenboog ook een zaailing, deze is gek genoeg wit!

Saxifraga, mooi bescheiden bloemetje in vele tinten rozerood

Dit is een andere, in donkerder rozerood

Nog maar weer eens een akelei

Ik ben er nog niet zeker van, maar vermoedelijk is dit Potentilla (Ganzerik).

De witte Dicentra bloeit

En de roze Dicentra in mijn dochters tuin

Kijk eens hoe dik de knoppen van de Clematis Rouge Cardinal al zijn!

De Sering bloeit

Er staan ook witte akeleien in de tuin

De Rhodondendron bloeit in mei

Grootbloemige muur, dit heet "onkruid" maar ik vind 't zo leuk, met die dubbele blaadjes, dat haal ik niet weg.

En nog maar weer eens een akelei

Allium Purple Sensation

Alchemilla mollis, heeft zich fijn uitgezaaid afgelopen jaar. Een van mijn favoriete tuinplanten!

Dicentra formosa uit de tuin van mijn grootmoeder, heel dierbaar dus!

En nog maar eens een akelei. Van deze oud-roze met crèmewit heb ik er de meeste.

Akeleien bij de Sering

Nog meer akeleien

En dit zijn de allerlaatste tulpen van dit seizoen.


1 opmerking:

  1. Inderdaad, je komt nu bijna niet uitgefotografeerd in de tuin, elke dat is er weer iets nieuws te ontdekken. Heerlijke foto's, vooral de eerst van de Clem. montana tegen de blauwe lucht is wonderschoon.

    BeantwoordenVerwijderen