dinsdag 24 oktober 2017

Eind oktober

In deze tijd van het jaar zou het tuinseizoen zo'n beetje afgelopen moeten zijn. Maar dankzij het prachtige weer dat we deze maand hebben gehad, met stralende zon en temperaturen van ruim boven de 20 graden, weet de tuin helemaal van geen ophouden.

En ikzelf ook niet. Er is in deze tijd van het jaar nog zo veel te doen! Er moeten bloembollen gepoot worden, struiken verplant, dahlia's uitgegraven, compost gestrooid enzovoorts.
Planten kortknippen voor de winter doe ik niet. Er overwinteren heel wat diertjes in de afgestorven planten, dus haal ik al het oude groen in het voorjaar pas weg.


De roos "Wildeve" blijft, net als vorig jaar, lang doorbloeien. Op de achtergrond paarse astertjes.

Ook de oude gele roos weet van geen ophouden. De berken van de buren zijn al kaal maar mijn roos is nog in zomerstemming!

A Shropshire Lad is ook weer aan het bloeien geslagen met dat mooie weer.

Net als Miss Alice

En Leonardo da Vinci, het stamroosje

En Brother Cadfael

Kijk eens, hoe mooi hij combineert met de asters. Dat ziet er helemaal niet eind-oktober-achtig uit toch!

Je merkt het alleen aan de zon die zo laag staat.

En de afgevallen blaadjes

Alles begint eigenlijk nu pas te vervagen

Maar met dat mooie weer heb ik toch nog een heel weekend lekker buiten gezeten

Zij-ingang

Zelfs de flox begint weer te bloeien

Vruchten en zaaddozen zorgen ook nog voor kleur in de tuin. Dit is de Malus "Red Sentinel"

En dit is de Lonicera

Ook mijn dahlia's zijn nog lang niet uitgebloeid.

Volgend jaar moet ik echt veel meer asters planten. Vrolijker kun je het tuinseizoen bijna niet afsluiten.

Beloning voor een jaar tuinwerk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten