dinsdag 19 december 2017

Terugblikken op 2017 deel 6: augustus

In augustus zijn we op vakantie geweest naar Engeland, maar ervoor heb ik vanzelfsprekend nog foto's in de tuin gemaakt.

Ik vind dat altijd moeilijk trouwens, op vakantie gaan als je tuin er zo mooi bij staat. Maar ja, de tuinen die ik in Engeland bezocht wilde ik óók op hun mooist zien natuurlijk. Dan moet je compromissen maken. En dus gingen we in augustus, net na het hoogtepunt van onze eigen tuin, en nog ruimschoots in de zomer zodat de te bezoeken tuinen ook beslist nog mooi waren.

Een greep uit het moois!

Dit was echt moeilijk. De anemonen achterlaten terwijl ze er zo ontzetend prachtig bij stonden. Omdat ik ook wel wist dat ze twee weken later, bij onze terugkomst, uitgebloeid zouden zijn. In de achtergrond nog een groep anemonen, ik houd van herhaling in de tuin dus veel borders hebben gelijke beplanting of plantgroepen.

Een nazomers plaatje met lathyrus, Rode zonnehoed, Agastache en al de eerste dahlia (rechtsmidden, wit)

Rokoko is de lievelingsroos van mijn man.

Ik ben zelf erg van de blauwtinten en was dan ook bijzonder opgetogen toen ik vanuit een bepaalde hoek alleen maar blauw bloeiende planten kon fotograferen. Van voor naar achter: Agastache, Flox "blue boy" en twee buddleja's.

In de nieuwe border: mijn favoriete astrantia "Rosa Lee".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten