donderdag 3 juli 2014

Een tuinparadijs

In beginsel tuinier ik natuurlijk voor mezelf, en voor mijn gezin, maar ook omdat ik het leuk vind om schoonheid te delen, tips te geven en krijgen, en hopelijk anderen te inspireren.

Ergens vind ik het ook wel een soort van verantwoordelijkheid, zo'n lap grond. Het is toch een stukje aarde dat aan mijn zorg is toevertrouwd. Ik kies ervoor de wereld mooier te maken door van mijn stukje aarde een soort paradijsje te maken, een echo van de tuin van Eden.

Een paradijs niet alleen voor mij en mijn gezin, maar ook voor onze drie poezen en voor de vele dieren die hier welkom zijn. Vlinders, bijen, vogels, ze mogen hier allemaal komen en ik doe mijn best het hier ook voor hen zo fijn en veilig mogelijk te maken.

Een greep uit de foto's van de afgelopen dagen.

Mijn mooie hanggeranium (Pelargonium)

Iets wits dat heel schattig her en der in de tuin opduikt. Hier met de Hagley Hybrid die in de Forsythia groeit

Snow Queen heeft er nog een paar bloemen uitgeperst

Een of ander heel aardig struikje met glimmende blaadjes dat rond deze tijd bloeit

Alchemilla mollis

Dicentra formosa blijft maar bloeien!

Agastache bloeit: de zomer is begonnen

Roos "Mary Rose" in de tuin van mijn dochter (beetje viezig van de harde regen)

Vrolijke bloemenpracht in de tuin van mijn dochter

Thulbachia violacea (Moerasknoflook) bij de vijver

Dit is zo grappig, twee kleuren bloemen in één Spirea
Roze en wit in door elkaar. Ik wist 't niet, want ik kocht hem vorig jaar na de bloei.
Dit is weer een ander takje van dezelfde plant

Nog een keer de Snow Queen, in de gele roos geklommen

Zomaar een mandje met zomerbloeiend spul aan de muur van de schuur

Het zonlicht dat zo mooi door de Digitalis heen schijnt

Eindelijk wordt ook de zijtuin groen genoeg, ik durf er nu wel een foto van te plaatsen. Het "pad" bestaat nog slechts uit een rij strategisch geplaatste stoeptegels.

Dit ragfijne spul kwam heel ergens anders op dan waar ik het gezaaid had. Volgens mijn vriendin doen de mieren dat, die gaan met zaden aan de haal.

Cottagebloemen

Zicht vanaf de vijver naar het gazon. Had ik die lijnen (die zitten er voor de reiger) moeten weghalen met photoshop?

Mijn roos Climbing Sombreuil doet het prima en ruikt heerlijk

Heel benieuwd wanneer deze roos nu eindelijk eens gaat bloeien en hoe hij dan wordt!

Dit is een beetje jammer. Plant je net die prachtige roomwitte-met-perzikkleurige roos (Mary Magdalene), gaat het dagenlang stortregenen. Dat deed de plant zelf wel goed, maar de bloemen niet.

Mijn mooie papavers hebben zich bescheiden uitgezaaid.


Ook voor Pluis is dit een fijne tuin.
Hier zit volgens mij een muisje

Poef is ook graag in de tuin

Poef
Poedie geniet van het zonnetje
Zo'n mooie combinatie, Phlox & Centaurea

Verbena bonariensis
In de tuin van Eden mag natuurlijk de Eden Rose niet ontbreken!
En dit is een van mijn favoriete foto's van de tuin, ik heb 'm ook als bureaubladachtergrond, en ik had 'm in een vorige blogpost al eens geplaatst, maar ik plaats hem graag nog eens:
Mijn tuinpad met borders aan weerszijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten