zondag 24 april 2016

Tulpentijd

Het is aan te raden om rond deze tijd van het jaar naar de Keukenhof te gaan. Ik ben er de afgelopen jaren twee keer geweest en hoewel het soms wat kitcherig aandoet, zijn al die prachtige voorjaarsbloemen erg indrukwekkend.

In mijn tuin is het wat bescheidener dan in Lisse, maar desalniettemin zijn de tulpen momenteel toch wel de blikvangers!

Een verslag in foto's.

De prachtige Triumph tulpen onder de appelboom.

Dubbele paarse tulp

Deze zijn extreem mooi

Moet je kijken! Lijken wel pioenrozen!

Toen het van de week warm en zonnig was stonden ze wijd open.

Ik heb ook crèmewitte dubbele tulpen

En nog meer gewone Triumph tulpen

Triumph

Dubbele paarse

Dit is ook een dubbele tulp, maar dan op een andere manier

En weer een paarse, ik heb veel paarse tulpen dit jaar.

Ook heb ik roze tulpen

Punttulpen

Nog meer roze tulpen

Dit vind ik bijzonder mooi, met dat groen

Nog een dubbele crèmewitte

Ze lichten zo mooi op in het avondlicht, als de zon zakt

Deze groenwitte staan in de schaduwhoek bij de andere witte bloeiers

Nog zo'n mooie roomwitte tulp
 Extra bijzonder zijn de parkiettulpen (parrot tulips)
1. De parkiettulp in knop

2. Open aan het gaan


Vandaag waren ze open, prachtig hè

En dit zijn ze nog een keer allemaal bij elkaar.

1 opmerking:

  1. Prachtige tulpen laat je ons zien en wat een aparte exemplaren zijn erbij...en van al die mooie kleuren word je direct vrolijk op deze donkere dag...fijne zondagavond en nog een lieve groet van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen