zondag 25 januari 2015

Sneeuw

Het ging verkeerd om: eerst was het dagenlang helder en vriezig weer, pas daarna kwam er sneeuw en daar achteraan de dooi.
Liever heb ik dat natuurlijk in omgekeerde volgorde: eerst een pak sneeuw, daarna helder en vriezig weer.

Op mijn computer staat een fotoserie die ik tijdens zo'n periode, inmiddels zes jaar geleden, heb gemaakt. De wereld zag er toen zo mooi uit, ik teer er nog steeds op en bekijk de foto's van die dagen regelmatig. Er was eerst een flink pak sneeuw gevallen, toen werd het mistig, daarna heel helder en koud, en al die mist was als rijp aangevroren op bomen, takken, hekjes, zo ontzettend mooi.
HIER een link naar enkele van de meer dan 600 (!) foto's die ik die dag maakte.


Enfin, afgelopen weekend was het dus precies verkeerd om; de sneeuw werd voortgestuwd door een warme westenwind en een paar uur nadat het gevallen was begon het al weg te smelten. Desalniettemin: de eerste sneeuw in ruim twee jaar! Dat werd even in sneltreinvaart een heleboel foto's maken in de tuin.

Mooi dat ik de Sedum nog niet weggeknipt had!

Bijschrift toevoegen

Erg mooi, sneeuw op zo'n model boom. Helaas moet hij binnenkort plaatsmaken voor een loofboom, want hij houdt zo enorm veel zon tegen.

Gazon met bankje en appelboom

Tuinhuis in de sneeuw
Het hekje van de kippenren, met dakjes van sneeuw erop


De appel

Mijn dochter had een sneeuwpoes gemaakt, in plaats van een sneeuwpop

En dit is haar inspiratiebron.

Heel de tuin staat er vol mee, kattenpootjes

Best nog een aardig pak sneeuw gevallen!

En toen brak er een mager zonnetje door

En begon het allemaal meteen weer weg te smelten.

Jammer hoor!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten