zondag 21 juni 2015

"Wat een sfeervolle tuin"

Dat zijn niet mijn woorden, maar die van een toevallige voorbijganger die haar hond uitliet. Zij liep samen met haar man langs onze tuin, en onze dochter, die onzichtbaar tussen het gebladerte aan het schommelen was in de boom naast ons huis, hoorde hen dat zeggen.

Mama, zei ze toen ze weg waren, wat betekent "atmosphärisch" in het Duits?
Ja, dat is dus "sfeervol", en ze vertelde: "Die mensen zeiden toen ze langsliepen dat onze tuin een "atmosphärische Garten" is". Ik liep met haar naar de straat, naar de plek waar die mevrouw die woorden had uitgesproken, en was aangenaam verrast door wat ik zag.

Zelf zie ik de tuin niet vanaf die kant, maar voorbijgangers natuurlijk wel. Ik was echt verbaasd hoe mijn tuin eruit ziet vanaf de straat. Omdat de tuin lichtjes omhoog loopt naar achteren (we wonen op een heuvel) ontstond er een bepaald perspectief dat je vanuit huis helemaal niet zo door hebt.
Best een romantisch plaatje

En ja, ik ben trots, dat mensen die langslopen zomaar mijn tuin bewonderen! Ik vind het ook heerlijk als anderen van mijn bloemenpracht meegenieten. Reden te meer om nog meer mijn best te doen om van mijn tuin de parel van de straat te maken

De honderden vingerhoedjes, vanaf de straat gezien


Geen opmerkingen:

Een reactie posten